Subject: Vs: informatsioon saate "Täistund" jaoks
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: Elo Mõttus-Leppik <[email-masked]>
Cc: Sander Rajamäe <[email-masked]>,Dan Lõhmus <[email-masked]>
Date: Thu, 14 Aug 2025 11:10:50 +0300

Tere!

Natuke selgitab tausta meie ravimiohutuse osakonna juhataja Maia Uusküla.

Suuremale osale küsimustest oskab siiski kõige paremini vastata
Tervisekassa. Panen nende kommunikatsiooniinimesed juba koopiasse, liigub
info kiiremini.

„Ravimiametil on hulgimüügistatistika andmed, mis ei näita erineva
näidustuse puhul kasutamist (ja see on GLP-1 analoogide ja GLP1+GIP
analoogide puhul oluline) - Tervisekassa avalikult kättesaadavate andmete
põhjal nii suukaudset kui süstitavat semaglutiidi välja ostnud isikutest
ei ole enam kui pooltel kaasuvalt diabeeti; umbes 40% inimestest on
rasvumise diagnoos lisaks diabeedile, alla 5% inimestest on diagnoosiks
ainult diabeet.

Ravimiametil on andmed käsimüügi orlistaadi müügi kohta, kuid ka siin
tuleb arvestada, et need on hulgimüügistatistika andmed (me ei tea, kui
palju II kvartalis apteeki sisse ostetud orlistaadist on müümata).

Ravimkasutust arvutatakse defineeritud päevadoosi abil ja kui mitu inimest
seda päevadoosi 1000st inimesest igapäevaselt võtab (DPD/1000/ööpäevas).
Orlistaadi DPD on 360 mg ehk retseptiravimi annus (120 mg kapsel 3 korda
ööpäevas), käsimüügiravimi puhul tuleb saadud number korrutada kahega,
sest annus on kaks korda väiksem. Seega, Eesti elanikkonna peale ümber
arvutatuna kasutas 2025 a. I kvartalis käsimüügiravimina orlistaati
igapäevaselt ligikaudu 800 inimest. Kui võtta I poolaasta ehk kaks
kvartalit, siis kasutab ravimit igapäevaselt üle 4000 inimese.

Lisaks GLP1 analoogidele on kehakaalu langetamise näidustusega apteegis
saada bupropiooni ja naltreksooni sisaldav retseptiravim Mysimba.
Tervisekassa andmetel on seda 2025 a. välja kirjutatud 79 inimesele.“

Kui saame millegagi veel aidata, andke märku.

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Elo Mõttus-Leppik <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 13. august 2025 21:16
Adressaat: Kristi Sarap <[email-masked]>
Teema: informatsioon saate "Täistund" jaoks

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Teen Kanal 2 saatesse “Täistund” uurivat lugu kaalulangetusravimitest. Kas
teie käest oleks võimalik saada infot, kui palju ja millised
innovaatilised kaalulangetusravimid on Eestis hetkel kättesaadavad?
Millised neist on soodustusnimekirjas ja milllised on saadavad retseptiga
ja millised on käsimüügis? Kas meil on ka infot, kui paljud inimesed
kaalulangetusravimeid nt Ozempicut ja Mounjarot tarvitavad? Või kui palju
neid ravimeid on müüdud, kui suur on nõudlus, kuidas see trend on
viimastel aastatel muutunud?

Parimat,

Elo Mõttus-Leppik

5270270

Kanal 2 saatejuht